İzmir Büyükşehir Belediye Meclisi AK Parti Grup Başkan Vekili Hakan Yıldız, CHP Grup Başkan Vekili Yağmur Yurdakul'un Güzelbahçe'deki yol ile ilgili açıklamalarını bilgi sahibi olmadan yaptığını belirterek, "Sizi anlıyorum Yağmur Hanım. Ne ortada anlatabileceğiniz bir hizmet var ne de iki yıldır İzmir'e kazandırdığınız kayda değer bir eser. Hal böyle olunca, araştırmadan bir konu bulup üzerinden siyaset yapmayı tercih etmişsiniz.Güzelbahçe-Seferihisar yolunda, bir inşaat firmasının inşaat temel kazısı yaptığı sırada yol altyapısında kayma meydana gelmiştir. Bunun üzerine Karayolları Bölge Müdürlüğü hasar tespit davasını açmış, bilirkişi raporunun tamamlanması beklenmektedir. Raporun teslim edilmesinin ardından gerekli imalat çalışmaları başlayacaktır. Hazırlıklar tamamlanmış, teknik altyapı oluşturulmuştur. Yani iddia ettiğiniz gibi ortada sahipsiz bırakılmış bir süreç yoktur. İmalat için tüm hazırlıklar yapılmıştır ve bilirkişi raporunun tamamlanmasının ardından çalışmalar başlayacaktır. Önümüzdeki hafta da raporun çıkması beklenmektedir. Süreci de yakından takip ediyoruz." dedi. AK Partili Yıldız, su faturası üzerinden Yurdakul'a yükleyerek, "Kanuna aykırı şekilde İzmirlilerden tahsil ettiğiniz 1 milyar lirayı aşan su bedelini ne zaman iade edeceksiniz? Mayıs ayında yetkiniz olmadığı halde zamlı tarifeden yaklaşık 1,5 milyon aboneye fatura kesilmesini nasıl açıklıyorsunuz? Vatandaş neden yüzde 85'e varan zamlı faturaları Mayıs ayında ödemek zorunda bırakıldı? Bakın, ben size yolun teknik durumunu ve hukuki sürecini anlattım. Gerçekleri ortaya koydum. Şimdi sıra sizde!" ifadelerini kullandı.

İzmir Büyükşehir Belediye Meclisi AK Parti Grup Başkan Vekili Hakan Yıldız, yaptığı açıklamada şunları söyledi, "Yağmur Hanım, bildiğimiz CHP'nin bildiğimiz Grup Başkan Vekili... Gerçi ortada CHP'li bir belediye başkanı da kalmadı ama neyse...
Yine aynı yöntem; algı, itham ve araştırmadan yapılan açıklamalar... Sizi anlıyorum Yağmur Hanım. Ne ortada anlatabileceğiniz bir hizmet var ne de iki yıldır İzmir'e kazandırdığınız kayda değer bir eser. Hal böyle olunca, araştırmadan bir konu bulup üzerinden siyaset yapmayı tercih etmişsiniz. Şimdi ben size konunun aslını anlatayım; siz de bilgi sahibi olun. Sonra da soracağım sorulara cevap verin. Mecliste de ifade ettiğim gibi; 'Bir sorun varsa bakarız, takip ederiz ve çözülmesini sağlarız. Ama gerçekleri araştırmadan kimseye iftira atmayın.' demiştik. Görüyorum ki o uyarımız dikkate alınmamış.Güzelbahçe-Seferihisar yolunda, bir inşaat firmasının inşaat temel kazısı yaptığı sırada yol altyapısında kayma meydana gelmiştir. Bunun üzerine Karayolları Bölge Müdürlüğü hasar tespit davasını açmış, bilirkişi raporunun tamamlanması beklenmektedir. Raporun teslim edilmesinin ardından gerekli imalat çalışmaları başlayacaktır. Hazırlıklar tamamlanmış, teknik altyapı oluşturulmuştur.

Çeşme'deki otluk alan yangını kontrol altına alındı
Çeşme'deki otluk alan yangını kontrol altına alındı
İçeriği Görüntüle


Yani iddia ettiğiniz gibi ortada sahipsiz bırakılmış bir süreç yoktur. İmalat için tüm hazırlıklar yapılmıştır ve bilirkişi raporunun tamamlanmasının ardından çalışmalar başlayacaktır. Önümüzdeki hafta da raporun çıkması beklenmektedir. Süreci de yakından takip ediyoruz. Karayolları, hukuki süreç tamamlanmadan işlem yapamaz. Bu kamu yönetiminin gereğidir. Keşke siz de ucuz siyaset yapmak yerine kendi belediyenizin işlerine aynı hassasiyetle yaklaşabilseniz."

Vatandaş neden yüzde 85'e varan zamlı faturaları Mayıs ayında ödemek zorunda bırakıldı?

AK Partili Yıldız açıklamasını şu şekilde sürdürdü, "Madem mecliste yapılan konuşmaları bu kadar dikkatle takip ediyorsunuz, o zaman ben de size birkaç soru sormak istiyorum: İzmir'in dört bir yanında aylarca bozuk kalan yolların hesabını ne zaman vereceksiniz? Başlayıp yarım bıraktığınız üst geçit projeleri neden hâlâ tamamlanmadı? Yaptığınız asfalt yamaları neden daha birkaç ay geçmeden yeniden çöküyor? Ve en önemlisi...Kanuna aykırı şekilde İzmirlilerden tahsil ettiğiniz 1 milyar lirayı aşan su bedelini ne zaman iade edeceksiniz? Mayıs ayında yetkiniz olmadığı halde zamlı tarifeden yaklaşık 1,5 milyon aboneye fatura kesilmesini nasıl açıklıyorsunuz? Vatandaş neden yüzde 85'e varan zamlı faturaları Mayıs ayında ödemek zorunda bırakıldı? Bakın, ben size yolun teknik durumunu ve hukuki sürecini anlattım. Gerçekleri ortaya koydum. Şimdi sıra sizde.


Siz ne zaman İzmir'e hizmet üretmeye başlayacaksınız? Gerçi sizin de durumunuz oldukça karışık... Bağımsız hareket eden bir belediye başkanı, yarının ne getireceği belli olmayan bir grup yapısı ve her gün yeni bir gündem oluşturmaya çalışan bir grup başkan vekili olunca, eski defterleri karıştırıp gündem değiştirme çabanızı anlayabiliyoruz.


Ama İzmirlilerin asıl merak ettiği bu değil.
Asıl cevap vermeniz gereken konu şudur:
Mayıs ayında yetkiniz olmadığı halde 1,5 milyon İzmirliye neden zamlı su faturası kestiniz? Önce bunun hesabını verin. Sonra dönüp başkalarına ders vermeye çalışırsınız.


Bir konuyu daha hatırlatayım...
Bu yola zarar veren kazı çalışmalarına ilişkin inşaat ruhsatını veren de belediyedir. Gerekli denetimleri yapmak, önlemleri almak ve süreci kontrol etmek de belediyenin sorumluluğundadır. Bunları hiç araştırdınız mı? Yoksa sadece sosyal medyada algı oluşturacak bir paylaşım yapmak daha mı kolay geldi? Size tavsiyem; önce kendi belediyenizin ödevine çalışın. Bozuk yolları...Bitmeyen projeleri... Çukurları kapatmak için koltuk koymak zorunda kalan İzmirlileri...Bunları konuşun. İzmirliler algı değil, hizmet bekliyor. Gerçekleri çarpıtmak yerine belediyenizin asli görevlerine odaklanın. Çünkü İzmir'in kaybedecek bir günü daha yok."