DİĞER

Martı TAG davasında yeni karar: Mahkemeden kısmi onay

Martı TAG hizmetine ilişkin uzun süredir devam eden hukuki süreçte mahkeme kararını açıkladı. İstanbul 14. Asliye Ticaret Mahkemesi, TAG hizmetinin haksız rekabet oluşturduğuna hükmederken, uygulamaya erişimin engellenmesi yönündeki talebi kabul etmedi. Karar için istinaf yolu açık bırakıldı.

Abone Ol

Taksiciler Odası tarafından açılan dava kapsamında görülen duruşmada mahkeme, Martı TAG hizmetine ilişkin değerlendirmesini tamamladı.

Kararda, TAG hizmetinin mevcut haliyle haksız rekabet oluşturduğu belirtilirken, söz konusu hizmetin sunumunun durdurulmasına hükmedildi.

Reklamların Durdurulmasına Karar Verildi

Mahkeme ayrıca Martı TAG hizmetine yönelik reklam ve tanıtım faaliyetlerinin de sonlandırılması yönünde karar aldı.

Karar kapsamında TAG ve TAG Sürücü hizmetlerinin çeşitli dijital platformlar üzerinden sunulmasına ilişkin düzenlemeler de yer aldı.

Bazı Talepler Reddedildi

Dava dosyasında yer alan Martı motosiklet ve scooter hizmetlerine ilişkin talepler ise mahkeme tarafından kabul edilmedi.

Mahkeme, bu hizmetlerin haksız rekabet oluşturduğuna dair yeterli delil bulunmadığı kanaatine vardı.

Erişim Engeli Çıkmadı

Davacı tarafın uygulamaya erişim engeli getirilmesi yönündeki başvurusu da mahkeme tarafından reddedildi.

Kararda, verilen hükmün uygulanabilir nitelikte olduğu ve bu nedenle ayrıca erişim engeline gerek görülmediği ifade edildi.

Süreç Üst Mahkemeye Taşınacak

Kararın ardından Martı cephesinden ilk açıklama geldi. Şirket yönetimi, kararın istinaf mahkemesine taşınacağını duyurdu.

Tarafların gerekçeli kararın tebliğinin ardından yasal süre içerisinde üst mahkemeye başvurma hakkı bulunuyor.

Nihai Karar Henüz Verilmiş Değil

Dava dosyasında verilen kararın kesinleşmediği, yargı sürecinin istinaf aşamasında devam edeceği belirtildi.

Böylece Martı TAG ile ilgili hukuki süreçte son sözün üst mahkeme tarafından söyleneceği ifade ediliyor.